Witamy na stronie Mrągowskiego Towarzystwa Regatowego „Czos”.
Zapraszamy na cykl regat o Żeglarskie Grand Prix Mrągowa. Celem regat jest utrzymanie tradycji wspólnego żeglowania i towarzyskiego spotkania wszystkich pokoleń żeglarskich. Kontakt: 11-700 Mrągowo ul. Jaszczurcza Góra 6 Prezes Zarządu: Mateusz Kossakowski tel. 695 071 192 mail: regaty.czos@gmail.com Mrągowskie Towarzystwo Regatowe „Czos”KRS:0000546606
REGON:36130781300000
NIP: 7422250088
§ 1
Stowarzyszenie działające na podstawie niniejszego Statutu nosi nazwę Mrągowskie Towarzystwo Regatowe „Czos”, zwane dalej Stowarzyszeniem, używa również nazwy skróconej MTR „Czos”.
§ 2
Siedzibą Stowarzyszenia jest Mrągowo. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
Dla właściwego realizowania swych celów Stowarzyszenie może prowadzić działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 3
Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
Stowarzyszenie działa zgodnie z ustawą z dnia 7.04.1989r. Prawo o stowarzyszeniach oraz niniejszym Statutem.
§ 4
Stowarzyszenie używa pieczęci, godła, flagi, barw, odznak i znaków organizacyjnych, z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów.
§ 5
Cele Stowarzyszenia:
- Promocja, popularyzacja, aktywacja i rozwój żeglarstwa.
- Reprezentowanie interesów stowarzyszonych w nim osób.
- Podnoszenie umiejętności żeglarskich niezbędnych dla bezpiecznego uprawiania rekreacji żeglarskiej.
- Kultywowanie tradycji żeglarskich i tradycji bandery.
- Łączenie pokoleń żeglarzy na wodzie.
- Promocja i organizacja wolontariatu.
- Organizacja imprez sportowych.
- Wspieranie i upowszechnianie sportu, turystyki i rekreacji.
- Propagowanie i pomoc w zakresie rozwoju rekreacji i bezpieczeństwa na wodzie.
- Edukacja poprzez sport.
- Prowadzenie szkoleń w zakresie sportów wodnych.
- Upowszechnianie zainteresowań problemami gospodarki wodnej i ochrony środowiska wodnego.
- Prowadzenie działalności normatywnej, regulującej uprawianie żeglarstwa.
- Ochrona i promocja zdrowia, w tym zapobieganie chorobom społecznym, propagowanie zdrowego stylu życia.
- Edukacyjna opieka wychowawcza, w tym działania rozwijające uzdolnienia dzieci i młodzieży.
- Zapobieganie patologiom społecznym poprzez organizowanie zajęć sportowych i rekreacyjnych dla osób ze środowisk zagrożonych dysfunkcja społeczna i patologia związaną z alkoholizmem w rodzinie w rodzinie, lub nadużywaniem innych środków (np. narkotyków).
§ 6
Stowarzyszenia realizuje swoje cele m.in. poprzez:
- Propagowanie i organizowanie rekreacji żeglarskiej.
- Propagowanie żeglarstwa, jako sposobu wychowania młodzieży.
- Propagowanie żeglarstwa, jako rodzinnego wielopokoleniowego hobby.
- Propagowanie żeglarstwa, jako sposobu życia w zgodzie z naturą i środowiskiem.
- Tworzenie warunków dla zaspokojenia i rozszerzenia zainteresowań żeglarzy, oraz umożliwienie im uczestnictwa we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia.
- Współdziałanie z instytucjami, oraz organizacjami rządowymi, pozarządowymi, samorządowymi, firmami i osobami prywatnymi, których działanie pomaga w realizacji celów Stowarzyszenia.
- Współpracę z krajowymi i zagranicznymi stowarzyszeniami i organizacjami.
- Organizowanie imprez sportowych, turystycznych i rekreacyjnych.
- Wydawanie wymaganych odrębnymi przepisami, dokumentów niezbędnych do uprawiania żeglarstwa.
- Dbanie o dobre obyczaje i propagowanie tradycji żeglarskich.
- Propagowanie żeglarstwa, jako sposobu przeciwdziałania wykluczeniom społecznym, dzieci i młodzieży ze środowisk dotkniętych problemem alkoholowym.
§ 7
Dla realizacji swoich celów Stowarzyszenie może być członkiem dozwolonych prawem związków i stowarzyszeń.
§ 8
- Stowarzyszenie opiera swoją działalność na społecznej pracy swoich członków, sympatyków i wolontariuszy.
- Stowarzyszenie może skupiać wokół siebie przedsiębiorstwa, instytucje i osoby fizyczne wyrażające wolę wspierania statutowej działalności Stowarzyszenia.
- Dla realizacji określonych celów statutowych Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.
- Stowarzyszenie będzie przeznaczać cały swój dochód na działalność statutową.
§ 9
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
- Zwyczajnych,
- Wspierających,
- Honorowych.
§ 10
- Członkami zwyczajnymi Stowarzyszenia mogą zostać osoby fizycznie i osoby prawne, które złożą pisemną deklarację i zostaną przyjęci w poczet członków Stowarzyszenia na podstawie uchwały Zarządu.
- Małoletni mogą być członkami Stowarzyszenia za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.
- Członkowie Stowarzyszenia uzyskują prawo wyborcze do statutowych organów Stowarzyszenia i prawo głosowania po ukończeniu 18 roku życia.
- Warunkiem ubiegania się o przyjęcie do Stowarzyszenia jest podpisanie deklaracji członkowskiej przez kandydata.
§ 11
- Członków zwyczajnych przyjmuje Zarząd zwykłą większością głosów, po złożeniu przez nich pisemnej deklaracji według wzoru określonego przez Zarząd i po opłaceniu składek.
- Członkostwo powstaje z dniem podjęcia przez Zarząd uchwały o przyjęciu.
- Założyciele Stowarzyszenia, którzy podpisali listę założycieli dołączoną do wniosku o rejestrację Stowarzyszenia, stają się jego członkami zwyczajnymi z chwilą wpisania Stowarzyszenia do Krajowego Rejestru Sądowego.
§ 12
Członkowie zwyczajni mają prawo:
- uczestniczyć w Walnych Zebraniach Członków z głosem stanowiącym z ograniczeniami wynikającymi z § 10 ust. 3,
- wybierać i być wybieranymi do władz Stowarzyszenia,
- brać czynny udział we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia,
- zgłaszać postulaty i wnioski wobec władz Stowarzyszenia,
- otrzymywać od władz Stowarzyszenia pomoc w realizacji statutowych zadań,
- korzystać z urządzeń Stowarzyszeniaza uprzednią zgodą Zarządu,
- korzystać z innych uprawnień wynikających z działalności statutowej Stowarzyszenia,
- korzystać z godła, flagi, barw, odznak i znaków organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 13
Członkowie zwyczajni mają obowiązek:
- troszczyć się o dobro i rozwój Stowarzyszenia,
- uczestniczyć w działalności Stowarzyszenia,
- przestrzegać Statutu i uchwał władz Stowarzyszenia,
- terminowo opłacać składki,
- działać z zachowaniem dobrych obyczajów żeglarskich.
§ 14
- Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna lub osoba prawna zainteresowana działaniem Stowarzyszenia, która udziela mu pomocy lub w jakiejkolwiek innej formie wspiera działania Stowarzyszenia.
- Członka wspierającego przyjmuje Zarząd na podstawie pisemnej deklaracji.
- Członkowie wspierający uprawnieni są do korzystania z praw przysługujących członkowi zwyczajnemu z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego, a na Walnym Zebraniu Członków przysługuje im tylko głos doradczy.
- Członkowie wspierający udzielają pomocy Stowarzyszeniu w realizacji jego zadań statutowych i przestrzegają postanowień Statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.
- Członkowie wspierający mają prawo uczestniczenia bezpośrednio lub poprzez delegowanie swojego przedstawiciela na Walnym Zebraniu.
- Członkowie wspierający za zaproszeniem Zarządu mogą uczestniczyć w posiedzeniach Zarządu bezpośrednio lub poprzez delegowanie swojego przedstawiciela z głosem doradczym.
§ 15
- Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia na wniosek Zarządu osobom fizycznym i osobom prawnym szczególnie zasłużonym dla Stowarzyszenia.
- Członek honorowy Stowarzyszenia korzysta ze wszystkich uprawnień członka zwyczajnego.
- Członkowie honorowi udzielają pomocy Stowarzyszeniu w realizacji jego zadań statutowych i przestrzegają postanowień Statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.
- Członkowie honorowi mają prawo uczestniczenia w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym za uprzednią zgodą Zarządu.
- Członkowie honorowi nie muszą opłacać składek.
§ 16
- Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje wskutek:
- śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego,
- wystąpienia ze Stowarzyszenia, zgłoszonego na piśmie,
- wykluczenia ze Stowarzyszenia.
- Wykluczenie ze Stowarzyszenia może nastąpić w przypadku naruszenia przez członka postanowień Statutu lub nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia.
- Uchwałę o wykluczeniu podejmuje Zarząd. Od uchwały Zarządu członek Stowarzyszenia może odwołać się do Walnego Zebrania Członków w ciągu 30 dni od daty otrzymania decyzji wraz z uzasadnieniem.
§ 17
Członkom Stowarzyszenia mogą być nadawane honorowe tytuły przyznawane przez Zarząd. Ustalenia w tym zakresie muszą być zawarte w regulaminie Zarządu, który podlega zatwierdzeniu przez Walne Zebranie Członków.
§ 18
- Władzami Stowarzyszenia są:
- Walne Zebranie Członków,
- Zarząd,
- Komisja Rewizyjna.
- Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 2 lata.
- Ta sama osoba fizyczna nie może być jednocześnie członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
- O członkostwo w Zarządzie mogą ubiegać się jedynie członkowie Stowarzyszenia, którzy nie są skazani prawomocnym wyrokiem.
- O członkostwo w Komisji Rewizyjnej mogą ubiegać się jedynie członkowie Stowarzyszenia, którzy nie są skazani prawomocnym wyrokiem i nie są powiązani w żaden sposób z członkami Zarządu.
- Członkowie Zarządu i Komisji Rewizyjnej wybierani są przez Walne Zebranie Członków w głosowaniu tajnym. Tajność głosowania może być uchylona zwykłą większości głosów Walnego Zebrania Członków.
- Wyboru Członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej dokonuje się spośród kandydatów, uprawnionych członków Stowarzyszenia, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie w formie ustnej lub pisemnej.
- Do władz Stowarzyszenia wybierane są osoby fizyczne z największa liczbą głosów.
- W przypadku równej liczby głosów, głos rozstrzygający należy do Przewodniczącego Walnego Zebrania Członków.
- W przypadku powstania wakatu w składzie Zarządu Stowarzyszenia lub Komisji Rewizyjnej, władzom tym przysługuje prawo do kooptacji do 1/3 ilości członków. Dokooptowanemu nie powierza się funkcji Przewodniczącego.
- W przypadku zbyt licznych wakatów musi zostać zwołane Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków w celu przeprowadzenia wyborów uzupełniających.
- Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją.
- W imieniu stowarzyszenia jako pracodawcy albo zleceniodawcy umowę z członkiem Zarządu może podpisać jedynie członek Komisji Rewizyjnej. Zasadność wynagrodzeń dla członka Zarządu opiniuje Komisja Rewizyjna w drodze uchwały
- Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów, o ile postanowienia Statutu nie stanowią inaczej.
- Wszelkie zawiadomienia oraz wiadomości przesłane przez Zarząd Stowarzyszenia do członków Stowarzyszenia drogą elektroniczną (e-mail) uważa się za ważne.
- Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, a w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych członków, chyba, że dalsze postanowienia Statutu stanowią inaczej.
- Głosowanie, za zgodą Zarządu, może również odbyć się drogą elektroniczną (e-mail), jeżeli głosowanie nie dotyczy zmian statutowych lub rozwiązania Stowarzyszenia. Głosowanie drogą elektroniczną (e-mail) będzie trwało minimum 3 dni od momentu wysłania materiałów, będących przedmiotem głosowania.
- Jeżeli po 3 dniach nie będzie wymaganego kworum, procedura wydłuża się do 7 dni do uzyskania wymaganego kworum.
- Jeżeli po 7 dniach od momentu wysłania materiałów nie będzie wymaganego kworum, głosowanie nad uchwałą zostaje zakończone, a uchwała nie zostaje przyjęta.
§ 19
- Członkostwo w Zarządzie lub w Komisji Rewizyjnej ustaje na skutek:
- upływu kadencji, przy czym za chwilę upływu kadencji określonej w § 18 ust. 2, uważa się dzień odbycia Walnego Zebrania sprawozdawczo-wyborczego Członków, na którym Zarząd i Komisja Rewizyjna złoży sprawozdanie za okres kadencji i odbędzie się głosowanie nad absolutorium dla Zarządu,
- ustania członkostwa w Stowarzyszeniu,
- pisemnego zrzeczenia się udziału w tych władzach,
- odwołania przez Walne Zebranie Członków bezwzględną większością głosów,
- śmierci.
- W razie niedokonania wyboru nowego Zarządu i Komisji Rewizyjnej na Walnym Zebraniu Członków, dotychczasowy Zarząd i Komisja Rewizyjna pełnią swoje obowiązki do czasu wyboru nowych władz.
§ 20
- Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
- Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:
- określenie głównych kierunków programu działania Stowarzyszenia,
- rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- podejmowanie uchwał w sprawie absolutorium dla Zarządu za okres objęty sprawozdaniem,
- wybór członków Zarządu,
- wybór Komisji Rewizyjnej
- odwoływanie członków władz Stowarzyszenia
- uzupełnianie składu władz Stowarzyszenia, jeżeli wakat członków jest większy niż 1/3,
- rozstrzyganie odwołań od uchwał o wykreśleniu z listy członków w wypadku przewidzianym w § 16 ust.3,
- dokonywanie zmian w Statucie,
- decydowanie o rozwiązaniu Stowarzyszenia,
- decydowanie o innych sprawach, jeżeli wynika to z postanowień Statutu,
- decydowanie o innych sprawach Stowarzyszenia niezastrzeżonych postanowieniami Statutu do kompetencji innych władz Stowarzyszenia.
§ 21
- Zwyczajne Walne Zebranie Członków zwoływane jest raz w roku przez Zarząd i jest poświęcone w szczególności sprawom wymienionym w § 20 ust. 2 pkt a, b, c.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zostaje zwołane przez Zarząd:
- z własnej inicjatywy,
- na pisemny wniosek Komisji Rewizyjnej,
- na pisemny wniosek 1/3 liczby członków Stowarzyszenia.
- Zarząd ma obowiązek zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w celu rozpatrzenia odwołania od uchwały, o której mowa w § 16 ust. 3 oraz w celu uzupełnienia składu władz Stowarzyszenia w ciągu 30 dni od dnia złożenia przedmiotowego odwołania albo od dnia zmniejszenia się składu władz.
- Walne Zebranie zwołuje Komisja Rewizyjna w przypadku, gdy:
- Zarząd nie zwoła Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków w ciągu 30 dni od upływu roku od dnia poprzedniego Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków,
- Zarząd nie zwoła Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 2 pkt. b i c,
- Zarząd nie zwoła Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w przypadkach i terminie określonym w ust. 3.
- Organ zwołujący Zwyczajne Walne lub Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków powinien powiadomić wszystkich członków Stowarzyszenia o jego terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad na piśmie za potwierdzeniem odbioru nie później niż 14dni przed tym terminem. Powiadomienie drogą przesłania wiadomości pocztą elektroniczną (e-mail) uznaje się za skuteczne.
- Porządek obrad może być przez Walne Zebranie Członków zmieniony lub rozszerzony.
- W przypadku nieobecności członka Stowarzyszenia na Walnym Zebraniu Członków, może go zastąpić pełnomocnik, pod warunkiem dostarczenia przez pełnomocnika pełnomocnictwa na piśmie.
§ 22
- Walne Zebranie Członków jest zwoływane w 2 terminach, które nie mogą być oddalone od siebie o mniej niż 15 minut. W drugim terminie podejmowane uchwały są ważne bez względu na ilość obecnych członków Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust 3 niniejszego paragrafu.
- Uchwały w sprawie zmiany Statutu i rozwiązania Stowarzyszenia, Walne Zebranie Członków podejmuje bezwzględną większością głosów przy obecności, co najmniej połowy liczby członków.
- Jeżeli Walne Zebranie Członków nie może podjąć uchwał, o których mowa w ust. 2, z powodu braku wymaganego kworum zwołuje się w ciągu miesiąca kolejne Walne Zebranie Członków.
§ 23
- Zarząd składa się z 4-6 członków, w tym Prezesa, Wiceprezesa, Skarbnika i Sekretarza
- Zarząd konstytuuje się na pierwszym posiedzeniu odbywającym się w trakcie obrad Walnego Zebrania Członków, które dokonało wyboru.
- Do kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
- wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
- przyjmowanie i wykreślanie z listy członków Stowarzyszenia,
- reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
- uchwalanie preliminarzy budżetowych,
- rozstrzyganie sporów w Stowarzyszeniu,
- zarządzanie majątkiem,
- uchwalanie okresowych planów działania,
- pozyskiwanie środków finansowych,
- powoływanie specjalnych komisji oraz zatwierdzanie regulaminów ich działania,
- ustalanie wysokości składek członkowskich.
§ 24
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
§ 25
- Oświadczenia woli w imieniu Stowarzyszenia we wszystkich sprawach z wyjątkiem majątkowych, składać może każdy członek Zarządu samodzielnie.
- W sprawach majątkowych wymagany jest podpis dwóch członków Zarządu działających łącznie, w tym Prezesa.
§ 26
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków, w tym przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza.
- Komisja Rewizyjna konstytuuje się na pierwszym posiedzeniu odbywającym się w trakcie obrad Walnego Zebrania Członków, które dokonało wyboru.
- W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo uczestniczenia w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
§ 27
- Komisja Rewizyjna jest organem kontroli wewnętrznej Stowarzyszenia.
- Komisja Rewizyjna może korzystać z usług biegłych i rzeczoznawców w niezbędnych przypadkach.
- Komisja Rewizyjna może zwracać się do władz państwowych i samorządowych o informacje niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia kontroli.
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- coroczna kontrola przestrzegania Statutu i wykonywania uchwał Walnego Zebrania Członków przez Zarząd, wydawanie zaleceń pokontrolnych Zarządowi i żądanie wyjaśnień,
- przedkładanie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdania oraz wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi,
- zwoływanie Walnego Zebrania Członków w przypadku określonym w § 21 ust. 4.
§ 28
- Komisja Rewizyjna jest zobowiązana do:
- informowania Zarządu o wynikach kontroli oraz zgłaszania odpowiednich wniosków i zaleceń w celu usunięcia uchybień,
- składania do Walnego Zgromadzenia Członków sprawozdań ze swojej działalności oraz przedstawiania oceny działalności Zarządu.
§ 29
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów.
§ 30
- Majątek stowarzyszenia pochodzi z wpłat członków Stowarzyszenia, wpisowych z regat, darowizn, dotacji, zapisów i spadków, wpływów z działalności statutowej, świadczeń członków wspierających, wpływów ze zbiórek oraz imprez publicznych, z działalności gospodarczej.
- Wysokość składki członkowskiej jest ustalana przez Zarząd.
§ 31
- Stowarzyszenie prowadzi działalność gospodarczą na ogólnych zasadach, określonych w odrębnych przepisach.
- Stowarzyszenie prowadzi działalność gospodarczą wyłącznie w rozmiarach służących realizacji celów statutowych.
- Stowarzyszenie prowadzi działalność gospodarczą, w zakresie:
- 85.51.Z – Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
- 85.53.Z – Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
- 93.11.Z – Działalność obiektów sportowych
- 93.19.Z – Pozostała działalność związana ze sportem
- 93.29.Z – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
- 73.12.B – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych
- 73.12.C – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet)
- 73.12.D – Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach
§ 32
- Zarząd może udzielać pełnomocnictw do działania w konkretnych sprawach Stowarzyszenia, w tym do udziału w postępowaniach sądowych i administracyjnych.
§ 33
- Stowarzyszenie nie może:
- udzielać pożyczek lub zabezpieczać zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo
są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”, - przekazywać swojego majątku na rzecz swoich członków, członków organów lub pracowników i osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
- wykorzystywać majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich chyba, że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego.
- udzielać pożyczek lub zabezpieczać zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo
§ 34
- Uchwałę w sprawie zmiany Statutu lub rozwiązania Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie Członków bezwzględną większością głosów przy obecności, co najmniej połowy liczby członków.
- Wnioski w sprawie zmiany Statutu lub rozwiązania Stowarzyszenia mogą być rozpatrywane jedynie w przypadku umieszczenia tych spraw w zawiadomieniu o zwołaniu Walnego Zgromadzenia Członków.
- W uchwale o rozwiązaniu Stowarzyszenia wyznacza się likwidatora, oraz określa sposób likwidacji i przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.
- Po zakończeniu prac likwidator występuje z wnioskiem o wykreślenie Stowarzyszenia z Krajowego Rejestru Sądowego.
Mrągowo 2015-05-07