Regulamin Żeglarskiego Grand Prix Mrągowa 2016
1. Organizator:
Organizatorem regat jest Stowarzyszenie „Mrągowskie Towarzystwo Regatowe Czos”.
2 .Cel:
Celem regat jest utrzymanie tradycji wspólnego żeglowania i towarzyskiego spotkania wszystkich pokoleń żeglarskich.
3. Formuła:
- Regaty rozgrywane będą w formie cyklu 6 imprez z czego 5 imprez eliminacyjnych oraz imprezy finałowej,
- Regaty rozgrywane będą z podziałem na jachty otwarto pokładowe i kabinowe.
- Regaty eliminacyjne polegać będą na rozegraniu wyścigów krótkich, oraz długodystansowych.
- Regaty eliminacyjne odbędą się na jachtach uczestników regat.
- Najsłabszy wynik eliminacji będzie odrzucony
- Do finału kwalifikuje się po czterech najlepszych sterników z każdej z grup (kabinowe i otwarto pokładowe).
- Regaty finałowe odbędą się na jachtach jednej klasy zapewnionej przez organizatora.
- Regaty finałowe polegać będą na rozegraniu wyścigów krótkich systemem przesiadkowym.
- W przypadku braku warunków do rozegrania regat żeglarskich organizator przewiduje rozegranie jednego wyścigu w innej formie, o czym uczestnicy zostaną powiadomieni na odprawie sterników w dniu regat.
4. Miejsce i termin rozgrywania regat:
Mrągowo, jezioro Czos:
7-8 maja – Siwik Holiday Cup 2016 – Mrągowo Open, eliminacja PPJK
4 czerwiec – Stomasz Cup 2016
18 czerwiec – Arkodach Cup 2016 – Błękitna Wstęga j. Czos
2 lipiec – Hotel Anek Cup 2016 Festiwal Żagli ISSA
6 sierpień – Hotel Mercury Mrągowo Cup 2016
27 sierpień – Hotel Zamek Ryn Cup 2016, finał ŻGP Mrągowa
5. Uczestnictwo:
- W regatach mogą brać udział zawodnicy zarówno zrzeszeni jak i nie zrzeszeni w klubach.
- Zawodnicy poniżej 18 roku życia zobowiązani są przedstawienia zgody rodziców, lub opiekunów prawnych
- W regatach mogą uczestniczyć załogi w dowolnym składzie osobowym zgodnie z przepisami bezpieczeństwa łodzi na której startują zawodnicy,
- Załogi startujące w więcej niż 1 imprezie zobowiązane są mieć tego samego sternika, pozostały skład załogi może ulec zmianie;
- Wszyscy uczestnicy regat startują na własną odpowiedzialność.
6. Zgłoszenia i wpisowe do regat:
- Zgłoszenia przyjmowane są w biurze regat i elektronicznie (skan zgłoszenia z własnoręcznym podpisem)
- Wpisowe od osoby za udział w pojedynczych regatach.
7. Przepisy i sędziowanie:
Regaty prowadzone będą zgodnie z Przepisami Regatowymi Żeglarstwa 2013 –2016, zawiadomieniem o regatach, instrukcji żeglugi,
8. Punktacja
- Wszystkie imprezy eliminacyjne liczone będą zgodnie z przepisami PZŻ
- Małe punkty;
- Do zaliczenia regat musi być rozegrany przynajmniej jeden wyścig w dowolnej formule.
- Prowadzona będzie łączna punktacja 5 imprez eliminacyjnych, w wyniku której wyłoniony będzie zwycięzca w grupie otwarto pokładowej i kabinowej, który będzie miał prawo startu w regatach finałowych;
- Punkty będą przyznawane za frekwencję i miejsce w eliminacji.
- Za udział w jednej edycji załoga/sternik otrzyma 20 punktów.
- Punktacja za miejsce będzie przydzielana od 20 punktów za pierwsze miejsce o jeden w dół.
- Do klasyfikacji finałowej będą zliczane wyniki z 4 (czterech) najlepszych eliminacji – (wynik z najgorszych będzie odrzucany). W przypadku równej liczby punktów decyduje wynik z ostatnich zawodów.
- Klasyfikacja załóg uaktualniana będzie po każdych zawodach i prezentowana na stronie internetowej regat www.regaty.mragowo.pl
- Lista załóg dopuszczonych do startu w imprezie finałowej opublikowana będzie na stronie www.regaty.mragowo.pl w terminie 10 dni przed imprezą finałową.
9. Nagrody:
- W regatach eliminacyjnych pierwsze załogi otrzymają: dyplomy, oraz nagrody specjalne;
- W regatach finałowych pierwsze trzy załogi otrzymają puchary.
- Wśród uczestników regat eliminacyjnych nagrody będą rozlosowane
- Wśród uczestników regat finałowych wręczane będą nagrody specjalne
10. Informacje i kontakt:
– Dariusz Bałdyga – 601 974 158
– Karol Góralczyk – 601 628 020
– Mateusz Kossakowski – 695 071 192
WWW.regaty.mragowo.pl
Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w regulaminie.